Software-supportcontract
Waarom heb ik een software-supportcontract nodig?
Gebruikers van software hebben vaak behoefte aan onderhoud en ondersteuning. Dat kan lopen van telefonisch advies tot het ontwikkelen van maatwerk of het per direct oplossen van storingen en fouten. Met een supportcontract schept u duidelijkheid voor uw klant: wat zijn uw plichten als leverancier, maar ook wat zijn de grenzen daaraan. Een supportcontract wordt ook wel service level agreement of SLA genoemd.
Wat regelt deze software-supportovereenkomst?
In de basis is het een afsprakendocument: binnen deze tijden los ik problemen op of help ik u bij het gebruik van de software, en het kost dit. Maar u dekt uzelf ook juridisch in: deze zaken zijn niet inbegrepen, op feestdagen is het tarief 300% en ik ben niet aansprakelijk voor dataverlies tenzij ik grof nalatig handel.
Dit document wordt onderhouden door ICTRecht.
Adviesbureau ICTRecht levert deskundig en praktisch juridisch advies over ICT, recht en privacy. Onze adviezen zijn begrijpelijk en geven blijk van technische kennis. Wij denken pro-actief mee met de klant. Onze mensen zijn dan ook juridisch en technisch thuis in onze niche.