Inkoopvoorwaarden ICT-diensten
Let op! Dit is de Nederlandse variant. Klik hier voor de Engelse variant.
Waarom heb ik inkoopvoorwaarden voor ICT-diensten nodig?
Wanneer u diensten ICT-diensten in gaat kopen, wilt u graag alles zelf in de hand houden. Door het hanteren van inkoopvoorwaarden kunt u van tevoren afspraken vastleggen op uw manier. In uw voorwaarden kunt u bepalingen opnemen omtrent aansprakelijkheid, facturen en betalingen en kunt u aangeven hoe de diensten uitgevoerd moeten worden zoals op het gebied van snelheid, responstijd, verantwoordelijkheden, etcetera.
Wat regelen deze inkoopvoorwaarden?
Met de Inkoopvoorwaarden ICT-diensten regelt u essentiële juridische zaken in relatie tot uw klanten, waaronder:
- Procedure van offreren
- (Oplevering) van diensten en aanvaarding
- Ontwikkeling
- Intellectuele eigendom (denk aan auteursrechten)
- Prijzen en betalingswijze
- Eventuele geheimhoudingsbepalingen
- Aansprakelijkheid
Bekijk ook het voorbeeld voor meer details.
Dit document wordt onderhouden door ICTRecht.
Adviesbureau ICTRecht levert deskundig en praktisch juridisch advies over ICT, recht en privacy. Onze adviezen zijn begrijpelijk en geven blijk van technische kennis. Wij denken pro-actief mee met de klant. Onze mensen zijn dan ook juridisch en technisch thuis in onze niche.